شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ,20 July 2019
 
 
شاخص رژ لب چیست؟
 
شاخص رژ لب (lipstick index) اصطلاحی است که نخستین بار توسط لئونارد لودر رئیس هیات مدیره شرکت استی لودر بکار گرفته شد
 
به گزارش فانا، او از این اصطلاح برای توصیف افزایش فروش محصولات آرایشی طی اوایل رکود دهه ۲۰۰۰ استفاده کرد.

لودر ادعا کرد که فروش رژ لب (بطورکلی محصولات آرایشی و به‌ویژه رژ لب) می‌تواند به‌عنوان یک شاخص اقتصادی در نظر گرفته شود.

به این معنا که در شرایط دشوار اقتصادی زنان خرید رژ لب را جایگزین خریدهای گران‌قیمت‌تر مانند لباس و کفش می‌کنند.

اگرچه ادعای لودر در این مورد بعدا با بررسی برخی آمار و ارقام مربوط به شرکت خود وی زیر سوال رفت اما در برخی موارد هم این ادعا درست از آب درآمده است.
 
کد مطلب : ۱۸۶۰۶
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۶
۰
 
 

ارسال
 
گروه های خبری :