يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ,15 September 2019
 
 
200 نوع خدمت سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری می شود
 
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون برخی از مراجعه کنندگان با آن مواجه هستند دریافت خدمات مختلف در این سازمان است به همین منظور سعی می شود تا پایان سال جاری 200 نوع خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری می شود.
 
به گزارش فانا، محمدحسن زدا  درباره گلایه های برخی از مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستانی و شعب تامین اجتماعی در سطح کشور افزود: حل این مشکل در گرو گسترش خدمات غیرحضوری است که به زودی این موضوع انجام داده می شود.
وی اضافه کرد: به همین منظور 60 سرویس از خدمات سازمان تامین اجتماعی را در اختیار مردم قرار می دهیم که مردم از منازل خود کار را انجام دهند و دیگر نیازی به مراجعه مردم به شعب این سازمان نباشد.

زدا افزود: مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده است که باید چه کارهایی انجام دهیم که این مشکل ریشه ای و اساسی حل شود، به این نتیجه رسیدیم که خدمات غیرحضوری را افزایش دهیم که قرار است 60 مورد این خدمات تا چند روز آینده انجام می شود و تا پایان سال 200 مورد خدمت غیرحضوری را اجرایی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم امسال 200 مورد از خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران را بتوانیم به صورت غیرحضوری کنیم و مردم از منزل خدمت بگیرند، اتفاقات خوبی در سازمان تامین اجتماعی رخ خواهد داد و سپس با تغییر ساختار شعب تامین اجتماعی نیز شکل جدیدی از شعب به مردم ارائه می شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در حال حاضر خدماتی مانند سوابق بیمه ای، لیست حق بیمه کارفرمایان، پرداخت حق بیمه افراد بیمه شده، بسیاری از خدمات بیمه ای و درمانی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به مردم ارائه می شود که در صورت افزایش خدمات غیرحضوری، بخشی از مشکلات مردم در مراجعه به مراکز و شعب تامین اجتماعی حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برخی از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، دریافت لیست و حق بیمه کارگران، سامانه ایرانیان خارج از کشور، ارائه برگ پرداخت غیر حضوری (اینترنتی) بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، ابلاغ احکام مطالباتی کارفرمایان و پیمانکاران تامین اجتماعی، ارائه بدهی کارفرمایان تامین اجتماعی، ارائه سوابق و رسیدگی به اعتراض بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی غیرحضوری، نرم افزار تعویض غیرحضوری دفترچه کارگزار، ارائه تاییدیه استحقاق درمان غیرحضوری و ثبت درخواست و اعتراض بیمه شدگان وکارفرمایان است.

همچنین پرداخت غرامت دستمزد برای بیمه شده تامین اجتماعی، پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت کمک هزینه بارداری، پرداخت کمک هزینه پروتز و اروتزها، پرداخت کمک هزینه سفر، ارائه فیش حقوق و احکام افزایش سالانه به مستمری بگیران، سامانه نوبت دهی اینترنتی، ارائه خدمات سرپایی مراکز درمانی، ارائه خدمات گروه کمیسیون پزشکی، رسیدگی به شکایات از مراکز درمانی تامین اجتماعی از طریق تلفن گویا یا مرکز تماس ١٤٢٠ ، تائید نسخ دارو و پاراکلینیک از دیگر خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به شمار می رود.

سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.

بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
 
کد مطلب : ۱۹۰۷۲
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵
۰
 
مرجع : خبرگزاری ايرنا
 

ارسال
 
گروه های خبری :