شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ,21 September 2019
 
 
تبلیغ این نوشابه ها در رسانه مجاز نیست
 
دقت بفرمائید از یک طرف مثلا کمپین فشار خون در کشور راه می افتد و از طرف دیگر تبلیغاتی از "نوشابه های طعم دار و گاز دار" را در رسانه می بینیم!
 
 به گزارش فانا، بامهندس سعیدرضا رضایی، دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری مواد غذایی و آشامیدنی و رییس اداره سامانه ها و ضوابط اداره کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در خصوص "کیفیت نوشابه های رژیمی و گازدار در بازار و همچنین تبلیغات این محصولات در رسانه" صحبت کردیم.

احتیاط لازم برای مصرف نوشابه های گازدار

وی در ابتدا گفت: مصرف بی رویه ی نوشابه های گازدار معمولی و رژیمی برای افراد در هر گروه سنی اصلا توصیه نمی شود.

مهندس رضایی اضافه کرد: دلیل اینکه نام برخی نوشیدنی ها را "رژیمی" می گذارند این است که قند آن را با ماده ی دیگری جایگزین کرده اند که بتواند جلوی کربوهیدرات ها را بگیرد اما عموما توصیه می شود که نوشابه های گازدار  را کمتر مصرف کنید و احتیاط لازم را برای مصرف آن داشته باشید.

او ضمن با اشاره به اینکه از جنبه های مختلف باید هر محصول خوراکی را مورد بررسی قرار داد، گفت: مثلا در برخی نوشیدنی ها مانند نوشابه های رژیمی درست است که قند آن را با ماده دیگری جایگزین کرده اند اما اینکه این ماده جایگزین چه چیز است، چه محدودیت مصرفی دارد و همچنین در مورد گازدار بودن این نوشیدنی ها هم باید دقت و مراقبت کرد.

کنترل قند در رژیم غذایی

دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری مواد غذایی و آشامیدنی خاطرنشان کرد: ما از مردم می خواهیم مصرف قند را در رژیم غذایی خود کنترل کنند و بیش از نیاز روزانه مصرف نکنند، چون مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها ایجاد چربی و اضافه وزن را به همراه دارد و منتج به برخی بیماری ها می شود.

وی همچنین تأکید کرد: هر محصولی که محدودیت و یا منع مصرف داشته باشد از ارگان های رسمی وزارت بهداشت به مردم اعلام می شود.

عدم هماهنگی بین برنامه های وزارت بهداشت و رسانه

رضایی در خصوص تبلیغ نوشابه های گازدار و طعم دار در رسانه هم به بهداشت نیوز گفت: ما همچنان نقد و گلایه هایی به این تبلیغات داریم چون گاها با فعالیت های وزارت بهداشت در حوزه ی سلامت منافات دارد.

او اظهار داشت: دقت بفرمائید از یک طرف مثلا کمپین فشار خون در کشور راه می افتد و از طرف دیگر تبلیغاتی از "نوشابه های طعم دار و گاز دار" را در رسانه می بینیم!

تبلیغ نوشیدنی ها و گمراهی مصرف کنندگان

رییس اداره سامانه ها و ضوابط اداره کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در اینباره افزود: اظهاراتی در برخی تبلیغات نوشیدنی ها می شود که قطعا باعث گمراهی مصرف کنندگان خواهد شد و به لحاظ علمی هم درست نیست.

مهندس سعیدرضا رضایی، دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری مواد غذایی و آشامیدنی و رییس اداره سامانه ها و ضوابط اداره کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در آخر به بهداشت نیوز گفت: اطلاعات مندرج در برچسب محصولات غذائی از جمله نوشابه ها باید شفاف و واقعی باشد و از هرگونه گمراهی مصرف کننده جلوگیری نماید.
 
کد مطلب : ۲۱۶۷۸
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱
۰
 
مرجع : بهداشت نیوز
 

ارسال
 
گروه های خبری :